RAGweek: Diergeneeskundestudenten in de bres voor goede doelen met eigen sexy kalender

De voorkant van de 'horse and hunk kalender'

Tijdens de RAGweek werd dit jaar geen sexy-besturenkalender uitgebracht. Maar niet getreurd, leden van de paardrijvereniging Solleysel hebben hun eigen sexy kalender voor de goededoelenweek.

Sinds 2012 werd ieder jaar voor de Ragweek een kalender gemaakt met daarop ontblote verenigingsbesturen. Dit jaar kon deze traditie niet worden voortgezet wegens een tekort aan aanmeldingen. Tijdens de RAGweek zetten studie- en studentenverenigingen zich in voor goede doelen. Dit jaar zijn dat de stichtingen Plusbus Erop Uit en Leergeld.

Foto’s van halfnaakte mannen in het bestuurshok van paardrijvereniging Solleysel brachten enkele leden op het idee om samen met welwillende leden voor de RAGweek een sexy ‘horse and hunk’-kalender te maken. Elk van de uitsluitend mannelijke deelnemers poseerde voor de kalender samen met een paard.

De vereniging beschikt over elf paarden: Amalia, Anky, Birr, Brianna, Colinda, Cuzdine, Emilita, Faldo, Nanda, Vlotte en Wonder. Een van de hunks bracht zijn eigen paard Sjors mee. Met deze twaalf kon er voor iedere maand een 'hunk' en een 'horse' worden gebruikt. Volgens de vereniging reageren de leden enthousiast op de kalender.

Ook de studieverenigingen van Geesteswetenschappen werken op dit moment aan hun eigen kalender. Deze moet eind april af zijn.

Wie de kalenders met 'veterinaire hengsten' wil kopen, moet opschieten. De kalenders zijn te verkrijgen tot het einde van de RAGweek, en die is na morgen afgelopen. De kalenders zijn voor zes euro te koop. Ze worden verkocht in het verenigingsgebouw V.S.R. De Solleysel aan de Yalelaan en tijdens de pauzes in het Androclusgebouw.