RAGweek: verenigingsbesturen houden hun kleren aan dit jaar

In 2012 gaf het Ragweek-bestuur zich zelf bloot voor de eerste kalender

De tiende editie van de RAGweek moet het zonder de befaamde sexy-besturenkalender doen. Wegens een tekort aan aanmeldingen kan de pikante traditie dit jaar niet worden voortgezet. Wel komt er een tokkelbaan tussen twee studentencomplexen in De Uithof.

Tijdens de RAGweek, die woensdag begint, zullen geen kalenders met blote foto’s van bestuursleden worden verkocht. De afgelopen vijf jaar (2016, 2015, 2014, 2013, 2012) gingen Utrechtse besturen uit de kleren voor het goede doel.

Dit jaar werkte Studentenunie Vidius aan de kalender voor de Utrechtse RAGweek. Slechts tien besturen meldden zich voor een fotosessie, niet voldoende voor een nieuwe versie van de sexy-besturenkalender.

Overigens werken de studieverenigingen van Geesteswetenschappen op dit moment aan een eigen kalender met ontklede bestuursleden. Die kalender moet eind april bij het begin van het vierde onderwijsblok verkrijgbaar zijn. De verenigingen moeten nog bepalen wat het goede doel wordt.

De RAGweek wordt jaarlijks georganiseerd door studie- en studentenverenigingen om geld in te zamelen voor goede doelen. Dit jaar gaat de opbrengst naar de stichtingen Plusbus Erop Uit en Leergeld. Plusbus Erop Uit organiseert dagjes uit voor mensen die geen gebruik kunnen maken van eigen of openbaar vervoer. Leergeld ondersteunt kinderen die om financiële redenen niet kunnen deelnemen aan binnen- en buitenschoolse activiteiten.

De RAGweek vindt plaats van 8 tot en met 15 maart. Afgelopen weekeinde vond al een eerste activiteit plaats: sportsessies bij sportschool Fit For Free aan de Grebbeberglaan. Op 11 maart vinden deze ‘bootcamps’ eveneens plaats. Deelname kost 6 euro. Maar er is meer.

-Op 9 en 10 maart plaatst het USAC-stuntteam een 200 meter lange tokkelbaan tussen de studentenflats aan de Johannalaan en de Cambridgelaan in De Uithof. Voor 5 euro kun je tussen 10:00 en 18:00 vanaf de elfde verdieping van de Johannaflat omlaag zoeven, misschien zo'n beetje op de manier als we in de film Divergent zagen. Je kunt hier een rit reserveren. UPDATE: Alle plekken zijn inmiddels gereserveerd. Volgens een persbericht doet USAC haar best om ook spontane binnenlopers een plek te geven.

-In de nacht van 9 op 10 maart kunnen studenten op Olympos voor 1 euro meedoen met de ‘Nacht van de studentensport’. Van 23.30 tot 5.00 uur vindt er dan een sporttoernooi plaats met allerlei verschillende sporten. Ook is er bij aanvang een workshop stijldansen.

-Op 10 maart is er om 20:00 uur een veiling en een loterij in Café het Pakhuis. Kijk hieronder wat er te winnen valt.