Recordopbrengst Happietaria Utrecht 2016

Het pop-up restaurant Happietaria van Utrechtse studenten heeft een recordopbrengst van ruim 50.000 euro voor het goede doel. Dat is bijna de helft meer dan vorig jaar. Het geld gaat naar een drinkwaterproject in Burundi.

Happietaria heeft een maand lang, zes dagen per week gedraaid in het voormalig verzorgingstehuis aan de Eykmanlaan in Tuindorp. “We kijken terug op een fantastische tijd”, zegt PR-manager Jeroen Troost (20). “De gasten waren tevreden en we hebben een recordopbrengst op kunnen halen. Veel meer dan dat we hadden durven hopen.”

Happietaria Utrecht had een streefbedrag van 40.000 euro voor ogen. Dat was al een ambitieus streven in vergelijking met de opbrengst van 2015: 26.000 euro. Het eindbedrag overtrof dus ruimschoots de verwachtingen.

Het succes van dit jaar komt vooral door het aantal bezoekers – 2200 in totaal. “Er kwamen veel buurtbewoners eten”, zegt Jeroen Troost. “Vorig jaar zaten we in Transwijk, daar was er toch minder animo vanuit de buurt dan hier. Ook werd de kas dit jaar flink gespekt met giften, en waren er minder onvoorziene kosten dan vorig jaar.”

In het voorjaar van 2017 zal Happietaria weer in Utrecht worden geopend.

Meer informatie over het initiatief Happietaria? Meer weten over Happietaria in andere studentensteden? Kijk op www.happietaria.nl.