Renovatie Minnaertgebouw vertraagd

Studenten van de twee faculteiten kunnen pas in februari 2018 in het vernieuwde Minnaertgebouw terecht. De oorspronkelijke planning ging ervan uit dat het onderwijs in het pand aankomende september van start kon gaan.

Volgens de universitaire directie Vastgoed & Campus (V & C) zijn er onvoorziene vertragingen opgetreden in de renovatie van het gebouw. Op dit moment is de universiteit met de aannemer in overleg over de extra kosten en de verdeling hiervan.

Het hele Minnaertgebouw, dat dateert van 1997, wordt op dit moment onder handen genomen. Ook moet het gebouw worden aangesloten op het Buys Ballotgebouw en het Koningsbergergebouw. De drie gaan samen een groot onderwijscentrum vormen. Eerder werd de start van de verbouwing al uitgesteld toen de ontwerpfase meer tijd vergde.

De vertraging leidt overigens niet tot onoverkomelijke problemen in de onderwijsplanning van de betrokken opleidingen, meldt V & C. De tijdelijke alternatieven voor de collegezalen in het Minnaertgebouw, onder meer aan de Israëlslaan en in het Androclusgebouw van Diergeneeskunde, blijven langer in gebruik.

De universiteit onderzoekt op dit moment of ook op de langere termijn voldoende onderwijsruimte in De Uithof beschikbaar is. Rondom de zomer van 2018 staat het afstoten van het Van Unnikgebouw op de agenda. Later staan er renovaties van het Educatorium en het Ruppertgebouw op stapel.