Steekpartij campus Wageningen, verdachte aangehouden

Een woordvoerder van de Wageningen Universiteit heeft dit zojuist bevestigd. De politie doet onderzoek op de campus. Een van de gewonden was geslagen en kon ter plekke worden behandeld, de ander was gestoken en moest naar het ziekenhuis, meldt de politie op Twitter. De verdachte werd kort na het incident in een sloot aangetroffen en maakte een verwarde indruk.

Het misdrijf vond plaats om 10.50 uur vanmorgen. Omstanders die getuige waren van het incident zijn opgevangen, zegt een woordvoerder van de politie in een telefonische reactie.

Resource, het blad van de Wageningen Universiteit, meldt dat de gewonde één van hun redacteuren is. Die sprong tussenbeide, maar kon niet voorkomen dat de ene student de andere “in de buurt van zijn oog” stak.