Stenen vliegen rond na gesprongen leiding bij bètafaculteit

Door een gesprongen leiding vlogen maandagmiddag bakstenen de lucht in aan het Princetonplein in De Uithof.

De explosie, die om circa 14.15 uur plaatsvond, veroorzaakte een krater in de grond. Een ooggetuige vertelt aan RTV Utrecht dat de stenen wel zes meter de lucht in vlogen. Niemand raakte gewond. Wel was er schade aan één auto.

De explosie is vermoedelijk het gevolg van een probleem bij een druktest van de leidingen van de warmte-koudeopslag die de universiteit gebruikt om gebouwen te koelen en verwarmen. Dat is te lezen in een bericht op het intranet van de Universiteit Utrecht.

Het incident vond plaats op het parkeerterrein voor het Ornstein Laboratorium. TNO-medewerker Ad Meinster maakte na de explosie de volgende foto:

Princetonlaan, Uithof, Utrecht pic.twitter.com/pXSqZOpHzD

— Ad Meinster (@Ad_Meinster) 22 september 2014