Stroomstoring legt Uithof plat

Door een stroomstoring zitten diverse gebouwen in De Uithof zonder elektriciteit. Onduidelijk is hoe lang dit gaat duren. Update: storing is voorbij.

Netwerkbeheerder Stedin onderzoekt waar de bron van het probleem ligt. Uit voorzorg is het Kruytgebouw aan de Padualaan ontruimd.

Deze plekken zijn getroffen:

• Kruytgebouw
  • Ruppertgebouw
  • Bestuursgebouw
  • Botanische Tuinen
  • Wentgebouw, klein gedeelte
  • Daarnaast zitten ook enkele andere gebouwen, niet van de universiteit, zonder stroom:
  • De kinderdagverblijven in De Uithof
  • Sportcentrum Olympos
  • Het Hubrecht Laboratorium

Update: Alle gebouwen hebben inmiddels weer stroom, meldt de UU-site. Alleen de westvleugel van het Kruytgebouw is nog niet in gebruik.  "De laboratoria worden op dit moment volgens standaard procedure geventileerd en vrij gegeven (naar verwachting binnen een uur) als alles in orde is."

Netwerkbeheerder Stedin is de oorzaak van de storing aan het onderzoeken.

Precies een jaar geleden was er ook een stroomstoring in De Uithof, meldt deze oplettende Twitteraar:

#Stroomstoring op de Uithof! Precies een jaar geleden was dit ook het geval http://t.co/9K0uIiSE #vreemd!

Wed Aug 22 07:34:30 +0000 2012 from web

Martin Slabbertje