Student liet zes tentamens door een ander maken

Een Rotterdamse student werktuigbouwkunde is levenslang geschorst. Hij liet iemand anders zijn tentamens maken. Hij liep tegen de lamp toen hij ineens opvallend goede cijfers haalde.

Zijn docenten vertrouwden de plotselinge hoge scores niet, meldt Profielen, de onafhankelijke nieuwswebsite van de Hogeschool Rotterdam. Ze wachtten het eerstvolgende tentamen af om de student op heterdaad te kunnen betrappen: zou er soms iemand anders in zijn plaats komen?

Dat gebeurde inderdaad. Ze haalden de handlanger uit de tentamenbankjes. Het bleek een oud-student die na zijn propedeuse was overgestapt naar een technische universiteit. Uit handschriftvergelijking bleek dat deze handlanger zes tentamens voor de Rotterdamse student had gemaakt.

Het college van bestuur van de hogeschool heeft de student definitief uitgeschreven van de opleiding. Zijn handlanger is de toegang tot alle gebouwen ontzegd.