Studenten Onderwijskunde winnen EK-pool DUB

Arly, Micheil, Robin & Brenda, Onder: Marjolein, Renske, Hilde & Titia

Spanje is Europees kampioen. The Big OWK 8 is de winnaar van de voetbalpool van DUB. Zij mogen naar een wedstrijd van FC Utrecht. Hoewel ze, twitterde Goalie Michiel, met de originele DUB-mokken ook heel blij zouden zijn geweest.

Michiel, Robin, Hilde, Titia, Brenda, Marjolein, Marly en Renske zijn al vrienden sinds het eerste jaar van hun bachelor Onderwijskunde. Wat nog ontbrak in hun studentenleven was een mooie nummer 1-positie in zoiets gerenommeerd als de DUB-EK-pool. Nu kunnen ze met een gerust hart afstuderen.

Ja toch, masterstudent Michiel Fleerkate?
“Nou, nee. We zijn met zijn achten begonnen aan de opleiding, maar we zijn niet allemaal even ver. Sommigen doen nog een bachelor, sommigen hebben stage gelopen en zitten midden in hun master. Het is wel een mooi begin van de zomer.”

Wel natuurlijk samen naar de finale gekeken gisteren?
“Nou, nee. We hadden eigenlijk niet eens afgesproken. Niet iedereen houdt even veel van voetbal.”

Wel extra in spanning gezeten?
“Ik wel. U.P.117 zat ons op de hielen. Toen Torres er in kwam, werd het nog even spannend. Als hij zou scoren hadden de farmaceuten ons ingehaald.”

Jullie favo-clubs waren Spanje, Italië, Duitsland en Nederland. Niet slecht voorspeld.
“Italië was onze joker. Dat kwam heel mooi uit. En we hadden de goede kneuzen voorspeld: Oekraïne, Polen, Ierland en Denemarken. Veel teams hadden Griekenland en Tjechië daarvoor uitgekozen, maar wij wisten dat ze goed zouden spelen.”

Behalve dat je Nederland als favoriet had aangemerkt, nog een andere domme fout gemaakt?
“Bijna iedereen had Nederland als favoriet dus dat trek ik me niet aan. Dat ik Raúl Albiol tot schopper had gemaakt, is me wel verweten. Hij heeft het hele toernooi op de bank gezeten.”

Welke wedstrijd van FC Utrecht zouden jullie het liefst willen zien?
“Zelf kies ik voor FC Twente, omdat ik daar vandaan kom. Maar één van ons is Ajax-fan dus hij zal die wedstrijd misschien uitkiezen. Hoewel, dan zit hij als Ajax-fan natuurlijk in het verkeerde vak. Ik ga voor Twente."

De nummers 2 en 3
De nummer 2 is het 117de bestuur van de studievereniging van Farmacie geworden, wedstrijdnaam U.P.117. Zij zullen binnenkort een lekkere maaltijd kunnen maken met producten uit een Poolse supermarkt.

De Oudjes, de nummer 3, winnen – laten we eerlijk zijn - de meest begeerde prijs: een voetbal met handtekeningen van de DUB-redactie plus een voorraad schone DUB-mokken.

Het team dat alle Oranje-ellende mag wegdrinken met Schultenbrau bier is team De Batsers. De Batsers wisten de minste punten bij elkaar te voorspellen. Maar misschien deden ze het erom…

Met de winnaars wordt binnenkort contact opgenomen over de prijsuitreiking.

Tags: ek-pool | voetbal