UCU-studievereniging opent deuren tijdens lustrumfestival

De University College Student Association (UCSA) viert op zondag 13 april haar vijftienjarig bestaan met een lustrumfestival. De deuren van de campus gaan open voor iedereen, student of niet.

Tijdens het UCSA Spring Festival bouwt de studievereniging hun campus om tot een klein festivalterrein en vinden er dans- en muziekoptredens van de studenten plaats. Zo voeren de studenten een opvoering van de musical Chicago op. Hiernaast voert Tom Peek, één van Nederlands beste slackliners, een aantal oefeningen uit op 10 meter hoogte.

Waarom nodigt de UCSA zo expliciet heel Utrecht uit? “We krijgen vaak te horen dat de buurtbewoners geïnteresseerd zijn in wat er zich 'achter de hekken' afspeelt”, meldt UCU-studente Eline Bulten. “We verwachten vooral veel omwonenden.”

Eten, drinken en toegang is gratis aanstaande zondag. Op het festival kunnen mensen uit de buurt kennis maken met het University College en haar studenten. Waar het UCU in het jaarverslag van 2013 studenten aanmoedigt een leven buiten de campus te ontwikkelen, wordt de buitenwereld op 13 april onderdeel van de campus.

Het festival begint om 12.00 uur. Meer informatie over het programma kun je hier vinden.