Utrecht heeft het op een na duurzaamste studentenhuis

Het Utrechtse studentenhuis Casa Bella Biet dat in de race was voor de titel ‘Het duurzaamste studentenhuis van Nederland’ is tweede geworden. De eerste prijs ging naar Den Haag.

Drie Utrechtse studentenhuizen zaten in de strijd om de titel Het duurzaamste studentenhuis. Casa Bella Biet, een SSH-huis in Buiten Wittevrouwen, werd in het DUB-artikel van 23 november 2012 uitgelicht en blijkt nu de tweede prijs in de wacht te hebben gesleept. De bewoners krijgen 500 euro. De eerste prijs, 1000 euro, ging naar het Haagse studentenhuis Luc Stamkarstraat I. Zij kregen de meeste stemmen via internet. “De winnaars gaan het geld duurzaam besteden aan een daktuin op het nieuwe gebouw van de universiteit”, aldus de organisatie Upact.

Casa Bella Biet ontving de tweede prijs. Wat willen Marrit en Sofie nu eigenlijk met dit bedrag doen? “We gaan het geld investeren in ons nieuwe project: een korte videoserie over dieren, natuur en andere dingen voor kinderen. Een beetje educatief en een beetje duurzaam dus!”