Utrechtse geschiedenisstudent overleeft ongeluk met Spaanse bus

In Spanje is een bus met zestig studenten verongelukt. Dertien van hen zijn omgekomen en 43 raakten gewond. De Utrechtse student Joost Opstelten raakte lichtgewond.

De bus zat vol uitwisselingsstudenten uit allerlei landen. Ze reden van een feest in Valencia terug naar Barcelona toen de bus op een auto botste. De bus was de achterste van een colonne van vijf. De studenten in de voorste vier bussen hoorden pas in Barcelona van het ongeluk, meldt El Mundo.

Er zaten ook drie Nederlanders in de bus, maar die hebben het overleefd. RTL Nieuws sprak met de vader van de Utrechtse student geschiedenis Joost Opstelten wiens verwondingen meevallen: na het ongeluk kon hij zelf uit de bus klimmen. Het Algemeen Dagblad sprak met dezelfde vader en die van een andere student.

Aanvankelijk leken er slechts twee Nederlanders in de bus te zitten, maar vanmorgen bleken het er drie.

Tags: bus | verkeer