Utrechtse Studenten Big Band neemt UIT-lied voor zijn rekening

De Utrechtse Studenten Big Band en DJ Artino zijn de winnaars van de UIT-contest

Deelnemers aan de Utrechtse introductietijd zijn verzekerd van een swingend begin van hun studie. De veelgeprezen Utrechtse Studenten Big Band schreef dit jaar het traditionele UIT-lied.

De Utrechtse Studenten Big Band (USBB) is de grote winnaar geworden van de UITband-contest. Hitsig, de huisband van zeilvereniging Histos, en the Medicine, bestaande uit drie Geneeskundestudenten en een journalistiekstudent, waren ook geselecteerd voor de finaleronde vorige week in Stairway to Heaven.

Het nummer van de big band heet ‘UIT is aan’, niet toevallig ook het motto van de aankomende Utrechtse introductietijd. Van 15 tot en met 18 augustus zullen 4000 UIT-lopers het lied mee moeten gaan zingen.

Aan de Mariaplaats namen ook drie dj’s het tegen elkaar op. Ieder draaide een half uur. Uiteindelijk werd DJ Artino, oftewel hogeschoolstudent Martijn van Baren, verkozen tot de UIT-dj van de editie 2016-2017. Hij versloeg de andere kanshebbers, en eveneens hogeschooldstudenten, DJ Mex Ray en DJ Shiefone.

De UIT-dj zal in augustus vier dagen lang muziek mixen tijdens de UIT-evenementen. Maar hij is al eerder te horen, namelijk tijdens het Blik voorUIT-feest op 30 juni.