Utrechtse studenten kiezen niet alleen beste, maar ook knapste sporters van het jaar

De mooiste verschijningen in de Utrechtse studentensportwereld van dit jaar: Max van den Berg en Maudi Wagenvoort

Op de site van de Sportraad Utrecht konden studentensporters de afgelopen weken hun stem uitbrengen op dertig kandidaten in tien categorieën. Olympische medaillewinnaar en geneeskundestudent Kaj Hendriks was de voor de hand liggende winnaar in de categorie beste mannelijke sporter. Hendriks is ook ambassadeur van de Utrechtse sportraad.

Bij de vrouwen ging de eer naar hogeschoolstudente Malou Hiemstra die onder meer goud en brons haalde bij het NSK schaatsen. De hockeymannen van USHC die dit jaar zowel in de zaal als op het veld promoveerden, wonnen de prijs van beste studententeam.

Een categorie die sinds het eerste Sneakergala twee jaar geleden misschien nog wel het meest in het oog springt is die van 'knapste sporters'. Rugbyer Max ‘Chris Zegers’ van den Berg en Maudi Wagenvoort van dansvereniging STUdance kunnen die titel nu bijschrijven op hun cv. Voor foto’s van alle zes de kandidaten met zwoele omschrijvingen verwijzen we naar de site van de Sportraad.

Andere prijzen gingen naar:
Beste maatschappelijke actie: WKZ-commissie die een sportdag voor patiëntjes in WKZ organiseerde.
Beste sponsor: Bison Bowling van de ijshockeyers van the Buccaneers, de wielrenners van de Domrenners, de voetballers van Odysseus ’91 en van de volleyballers van Protos.
Leukste vereniging: dansvereniging STUdance
Vrijwilliger van het Jaar: Economiestudent Rutgher Konietzka van Odysseus ’91 en van de Sportraad Utrecht
Beste coach: David Romijn van Odysseus ‘91

Tags: sportraad