UU houdt twitterdiscussie over #bama30

Iedereen die maar iets met de Utrechtse onderwijsvernieuwingen te maken heeft, bevindt zich dinsdag en woensdag in Driebergen. Deelnemers aan de onderwijsconferentie die daar plaatsvindt, twitteren met elkaar en met de buitenwereld over het vernieuwingsplan bama3.0.

Op landgoed De Horst in Driebergen hebben zich enkele tientallen docenten, opleidingsdirecteuren en -coördinatoren en beleidsmakers verzameld om te spreken over de implementatie van de onderwijsvernieuwingen die de UU zich ten doel heeft gesteld.

Vandaag leidden de Utrechtse teaching fellows rondetafelgesprekken over onderwerpen als effectieve toetsing en actieve inzet van studenten. De dag van morgen staat vrijwel geheel in het teken staan van het nieuwe beleid om matching en selectie voor alle opleidingen verplicht te stellen. Hoe gaan opleidingen ervoor zorgen dat ze de juiste studenten binnen de poort halen?

Deelnemers, maar ook thuisblijvers, worden aangemoedigd via de hashtag #bama30 de discussie aan te gaan over de nieuwe initiatieven. Voor @rector_UU Bert van der Zwaan was dat aanleiding om na enkele weken twitterstilte weer van zich te laten horen.

Waar krijg je 60 mensen 24 uur bij elkaar om te praten over onderwijs? Alleen mogelijk bij #UniUtrecht. #bama30 gaat vliegend van start!

Tue Jun 12 10:27:21 +0000 2012 from Twitter for iPad

Bert van der Zwaan