Verkiezingsdebat: wie bemachtigt er een zetel in de universiteitsraad?

Verkiezingsposters personeelspartijen in het Bestuursgebouw

Tijdens dit debat wordt studenten en medewerkers de kans geboden om de aspirant-raadsleden in actie te zien. Op 3 mei zullen de student- en personeelspartijen aan de hand van verschillende stellingen met elkaar in discussie gaan.

Naast ‘oude bekenden’ als personeelspartij Lijst Vlam en studentenpartijen Lijst Vuur en PvdUs, zullen er ook twee kersverse partijen aanschuiven. Dit zijn partij De Vrije Student en, aan personeelszijde, de Utrechtse Promovendi Partij.

Ook nieuw dit jaar: door het verlagen van de kiesdrempels zijn voorkeursstemmen belangrijker geworden. Kandidaten kunnen dus makkelijker een zetel in de raad bemachtigen. Zie hier voor het verkiezingsoverzicht dat DUB eerder publiceerde.

Het debat, dat georganiseerd wordt door studentenunie Vidius en DUB, vindt plaats op 3 mei van 17 tot 19 uur, in cultuurcentrum Parnassos. De entree is gratis.