Vineyard is de nieuwe cateraar van Academiegebouw en Faculty Club

De huiskamer van de Faculty Club

Cateraar Vineyard behoorde uiteindelijk tot de laatste vier gegadigden om de cateraar van het Academiegebouw te worden en het restaurant te runnen in de Huiskamer van de Faculty Club. Het  Utrechtse bedrijf van eigenaar Jurgen van Wijngaarden werkt in en rond Utrecht en Amsterdam zoals in kasteel de Haar, TivoliVredenburg, Afas live, Ziggodome en het Muiderslot.

De werkrelatie tussen de nieuwe cateraar en het Facilitair Service Centrum (FSC) is anders dan met Oud London. Wie een ruimte in het Academiegebouw of de Faculty Club wil huren, doet dan vanaf januari bij het FSC. Via FSC kan ook al worden doorgegeven wat voor catering gewenst is. Is het de klant niet helemaal duidelijk wat voor catering gewenst is, dan zal FSC Vineyard met de klant laten bellen, zegt Merijn Smelt die namens de UU betrokken is bij de contractonderhandelingen. Het contract is afgesloten voor een periode van drie jaar en kan eventueel drie keer met twee jaar verlengd worden.

Oud London werd in 2002 de cateraar van het Academiegebouw, de Faculty Club en wat later het Universiteitsmuseum. Onderhandelingen om het contract tussen de UU en Oud London te verlengen, liepen op niets uit. Het personeel van Oud London dat werkt in de universitaire panden stapt over naar Vineyard of heeft binnen Oud London een andere werkplek gevonden.