Zoektocht naar Beste Huisbaas van Utrecht

Komt jouw huisbaas de wasmachine repareren? Of wordt jullie huisfeest misschien betaald? Leuke, relaxte en behulpzame kamerverhuurders komen in aanmerking voor de titel Beste Huisbaas van Utrecht. Nomineren kan vanaf nu.

Met de actie wil VIDIUS studentenunie alle verhuurders die goed met de bewoners van hun panden omgaan een hart onder de riem steken. “We vinden het belangrijk dat Utrechtse huisbazen studenten de mogelijkheid geven om te wonen in de stad waar ze studeren”, staat in een persbericht.

VIDIUS kiest hiermee welbewust voor een andere insteek dan de SP-jongeren van ROOD. Die benoemen jaarlijks een “Huisjesmelker van het Jaar”. In 2015 ging die titel voor de meest malafide huisbaas naar Marcel van Hooijdonk. Deze beruchte huisjesmelker verhuurt ook in Utrecht panden.

Tevreden huurders kunnen hun huisbaas tot maandag 8 juni nomineren voor de VIDIUS-actie. Dat moet wel op een creatieve manier gebeuren; denk aan fotoreportages, filmpjes, liederen etcetera.

De winnende huisbaas mag met de bewoners het huis opknappen. Ze krijgen een dag lang de beschikking over een klusservice die achterstallig onderhoud verricht en ergernissen als lekkende kranen wegneemt. Totale waarde van de prijs is: 800 euro.

Tien jaar geleden hield het Ublad, de voorloper van DUB, ook al eens een verkiezing voor de beste huisbaas van Utrecht. Winnaar werd destijds Jaap Dekker. Deze huisbaas liet onder meer bewoners van een nieuw pand zelf uitzoeken wat een redelijke huurprijs zou zijn.

Nomineren kan via dit mailadres. De winnaar wordt op 11 juni bekendgemaakt.