Call for winners: Utrecht University Olympic Crew

Winnaars van de Universiteit Utrecht: verenigt u! Sprint voor lijn 12 uit over de busbaan, klim tegen het Van Unnik op, spring over de vijver in het Minnaert. Demarreer uit het peloton op de burgemeester Reigerstraat, zwem naar Rhijnauwen, dans over de collegebanken en boks tegen belemmeringen en bekrompenheid.

Winnaars van de Universiteit Utrecht: daag de zittende macht uit! Organiseer de Amerongse Spelen in de Uithof. Goud voor wie goud verdient. Utrecht is een stad van talent en de Universiteit Utrecht wil excelleren. Echte winnaars weten wat dat is: de beste zijn. En wie is de beste van de wereld? Usain Bolt liep 100 meter in 9.58 seconden. Lance Armstrong won 7 keer op rij de Tour de France. En Edmund Hillary was de eerste man die bovenop de Mount Everest stond.

In Utrecht studeren veel verstopte winnaars. Roeiers, hockeyers en zwemmers op Olympisch niveau. Zij bereiden zich nu al voor op de Spelen in Londen 2012. Ze zijn op het moment dat u dit stukje leest waarschijnlijk aan het trainen, eten of slapen. Om te winnen. Stelt u zich voor: wat zou het fantastisch zijn wanneer deze talenten, de winnaars, zich verzamelen in het Utrecht University Official Olympic Team. Wanneer zij kunnen trainen in een professioneel Utrecht Talentcenter, gesponsord en gefaciliteerd door sportverenigingen, universiteit, hogeschool, gemeente en bedrijven in Utrecht, onder begeleiding van de allerbeste coaches en begeleiders in Nederland. Samen brengen zij de beweging op de Uithof, terwijl ze zich sterk maken voor de officiële proloog van Londen 2012: Utrecht vs Amsterdam op de Amerongse Spelen, Olympos 2011. Bij het begin beginnen. Goud voor wie goud verdient.

Als de Universiteit Utrecht de beste wil zijn, kan zij maar beter zo snel mogelijk de kunst afkijken van de topsporters. Edmund Hillary was als eerste op de hoogste plek op aarde. Een lange, eenzame strijd ging daaraan vooraf met slechts één doel. Teruggaan is verliezen, doorzetten is winnen. Winnen doe je door onderaan de berg te kiezen voor je doel, hard te trainen en door te zetten. Niet alleen in de sport. Utrecht Olympic Crew, laat je zien en breng die trage zittende massa in beweging. En maak haast, straks zijn de Spelen alweer voorbij!

Tags: sport