Met alleen een UU-master voel je je toch UU'er

Alumni die alleen een master hebben gevolgd aan de Universiteit Utrecht voelen zich toch best wel een UU'er. Dat blijkt uit de Arbeidsmarktmonitor 2011 van de UU die in april 2012 werd vrijgegeven. De universiteit vroeg zich af in welke mate een student die aan een andere instelling zijn bachelor heeft gehaald, zich UU'er voelt. Dat blijkt 21 procent te zijn. 59 procent voelt zich alumnus van de beide instellingen waar hij zijn universitaire opleiding heeft gevolgd. In totaal ging het  om 130 alumni van de 1071 afgestudeerden die de universitaire enquête hadden ingevuld, die hun master naar Utrecht zijn gekomen. Het aantal van 1071 is 30 procent van het totaal aantal afgestudeerden in het academisch jaar 2009-2010.