Keltisch top, Communicatie- en informatiewetenschappen flop

De Keuzegids 2014 bestempelt elf Utrechtse bacheloropleidingen als top. Keltisch haalt de mooiste score in de gids, Communicatie- en informatiewetenschappen bungelt onderaan.

De Keuzegids, die afgelopen donderdag verscheen, geeft alle universitaire bacheloropleidingen in Nederland een score tussen de 0 en de 100. Dat doet de gids op basis van de Nationale Studenten Enquête (NSE), net als de Elsevier met haar ranking, maar ook door te kijken naar cijfers over het contact met docenten, slagingspercentages en visitatierapporten.

Opleidingen met een score van 76 of hoger krijgen van de Keuzegids het stempel topopleiding. Dat zijn er dit jaar elf voor UU. Vorig jaar waren er nog dertien ‘top’ in de Keuzegids.

DUB heeft een overzicht van alle UU-bacheropleidingen en de scores gemaakt. De scores vind je in dit pdf-bestand.