Nog maar een paar weekjes en dan zit het erop. Dat betekent ook afscheid nemen van de mensen waar je afgelopen jaar een goede band mee hebt opgebouwd, om het stokje vervolgens over te dragen.

Door Jasper Klaassen

Buiten je structurele werk, zoals vergaderingen voorbereiden en stukken lezen, zijn wij als raadsleden ook verantwoordelijk voor een goed contact met de achterban. Zo ben ik zelf contactpersoon van de faculteit Geneeskunde en hou dus goed contact met hun faculteitsraad en de studieverenigingen Mebiose en SAMS. Zowel SAMS als Mebiose zijn actieve studieverenigingen die ook elke maand een bijeenkomst organiseren met alle onderwijsactieve studenten in medezeggenschap: jaarvertegenwoordigingen, opleidingscommissies, de studentassessor enzovoort.

Afgelopen dinsdag was ik dus voor de laatste keer bij deze ‘beleidsraad’ van SAMS en donderdag schoof ik voor het laatst aan bij de ‘Overleggroep Medische Biologie’ van Mebiose. Voor de laatste keer vertellen wat voor leuke dingen de U-raad nu weer had gedaan afgelopen maand, vertellen wat er op onze agenda staat voor de laatste loodjes, en vragen beantwoorden. Soms zo breed als hoe het was met de bestuursbeurzen vergadering, of zo gedetailleerd als het instemmingsrecht op de begroting. Één ding weet ik zeker, ik ga deze mensen missen. De meest geïnteresseerde mensen van een faculteit allemaal bij elkaar in een kamer, discussiërend over van alles, van fundamenteel onderwijs tot vervolgens weer ICT. Allemaal hartstikke bedankt!

Onder de term ‘Dagboek van een Urader’ bloggen de Uraders voor Helder/VUUR (Rhea, Wouter, Florine, Rik, Daniël, Auke, Matthijs en Jasper) over het wel en wee binnen de Universiteitsraad.