Win kaarten voor de Nacht van Rome in de Balie in Amsterdam

Jonge academici, opiniemakers, politici en cultuurdragers worden tijdens deze avond uitgenodigd om hun licht te laten schijnen op Rome.  En tijdens deze tweede Nacht van Rome worden de duistere kanten van de Eeuwige Stad belicht: hoogmoed, hebzucht, lust, jaloezie, vraatzucht, woede en luiheid… Geen van deze zeven zonden is Rome vreemd. Zijn Rome en de zonden onlosmakelijk met elkaar verbonden? Tijdens deze Nacht van Rome ontrafelen we de aantrekkingskracht van het Romeinse, zondige leven én dwalen we door de duistere steegjes van de stad op zoek naar nog een sprankje deugdzaamheid.

Tijdens de Nacht van Rome vinden in de verschillende zalen van De Balie tegelijkertijd programmaonderdelen plaats.  Hier kun je het programma per zaal bekijken.

Essaywedstrijd
Studenten van Nederlandse universiteiten en University Colleges krijgen de vraag een korte essay te schijven: welke van de zeven klassieke zonden speelt onze hedendaagse maatschappij het meest parten? Schrijf een korte essay met jouw antwoord op deze vraag en maak kans op een reis naar het KNIR in Rome! De winnaar mag bovendien zijn of haar essay voordragen tijdens de Nacht van Rome. De essay (in het Engels of Nederlands) moet vóór 1 mei ingediend worden. Zie voor meer informatie over deelname en de voorwaarden nachtvanrome.nl/essaywedstrijd.

Winnen
De Nacht van Rome vindt plaats op zaterdag 20 mei 2017 in De Balie aan het Leidseplein in Amsterdam. Het inhoudelijke programma is van 19.30 tot 22.30 uur, waarna er Italiaanse muziek geserveerd wordt voor degenen die daarna nog even willen dansen op: zorgeloze funk, vergeten disco, en pophits uit tv-shows met glitterdecors. DUB geeft 2 kaarten weg! Mail om kans te maken op 2 kaarten vóór 15 mei je naam en telefoonnummer naar DUBprijsvraag@uu.nl

Tags: winactie