Groot spandoek op Casa Confetti tegen leenstelsel

Er hangt een groot spandoek op Casa Confetti met de tekst “Steek studenten in de boeken, niet in de schulden”. De Utrechtse jongerenafdeling van de SP, ROOD, en Kritische Studenten Utrecht (KSU) protesteren ermee tegen het leenstelsel.

Met het spandoek willen ROOD Utrecht en KSU de aandacht vestigen op het protest tegen het leenstelsel dat deze middag plaatsvindt op de Neude. Beide verenigingen roepen tegenstanders van het leenstelsel op om 16:00 uur te verzamelen op het plein in het centrum van Utrecht. Liefst met pan en lepel.

“We protesteren tegen de asociale maatregel van minister Jet Bussemaker (Onderwijs, red.)”, zegt Milos Todorovic van ROOD. “We hopen dat er zo veel mogelijk mensen naar de Neude komen om een duidelijk signaal af te geven.”

Het protest op de Neude is onderdeel van een reeks protesten door het hele land. “Afgelopen vrijdag was er in Groningen een protest en over een paar dagen is Amsterdam aan de beurt”, zegt Todorovic. “In Groningen waren al 150 mensen aanwezig. We hopen nu op nog meer.”