Twitterpraat: Doekle kan niet spellen

Doekle in betere tijden

Een nieuw jaar, een nieuwe Twitterpraat. Met een wel erg pijnlijke tweet van Inholland-bestuursvoorzitter Doekle Terpstra. De leukste Twitter-berichten van de afgelopen week verzameld door DUB.

De oorspronkelijke tweet heeft Doekle Terpstra (Inholland) al verwijderd, maar niet voordat Marc Chavannes (NRC) er een screenshot van maakte. Pijnlijke fout.

Brand in Casa Confetti. Dat was even schrikken voor de bewoners. Gelukkig was de brandweer er op tijd bij

#Brandweer P 1 FLATBRAND LEUVENPLEIN UTRECHT (UTR) (Classificatie: middelbrand) (GRIP: 1) Eenh: REG799 ... bit.ly/AdM4BP #Utrecht

— Brandweer Utrecht (@BWP2000U) January 4, 2012

De SSH zei tegen DUB dat alle brandbeveiligers in de studentenflat goed werkten, maar deze bewoner heeft niks gehoord:

@nander_ Correct. Ik zit er twee verdiepingen onder, rook staat in de gang maar niets gehoord.

— Esther Kool (@Delicatesther) January 4, 2012

Voor sommigen begint het studiejaar te vroeg

Beste Universiteit Utrecht, mag ik ook vakantie t/m 8 januari?

— Jenneke Dijk (@jendijk) December 29, 2011

Mooie beeldspraak van de jonge christendemocraten. Benieuwd of de oude christendemocraten wel de basisbeurs gaan afschaffen.

Van een kale student kun je niet plukken!: Het CDJA is tegen het omzetten van de basisbeurs in een sociaal leens... bit.ly/siaKCb

— CDJA (@CDJA) December 30, 2011

De Volkskrant vloog deze week uit de bocht met berichtgeving over de supervulkaan, zoals UB-medewerker Jeroen Bosman al vroeg opmerkte. Bijna vier dagen later staat het bericht nog steeds op de site van de Volkskrant. En de kritische reacties onder het artikel, die er eerder stonden, hebben ze voor het gemak maar onzichtbaar gemaakt.

@volkskrant heeft drie uur na plaatsen raar stuk over supervulkaan het nog niet weggehaald, maar reactie op site ook niet gepubliceerd

— jeroen bosman (@jeroenbosman) January 2, 2012

Dit is pas een supervulkaan!

For an experiment I had to be quiet for 10 min, so I looked out the window. And saw an active #Etna! flic.kr/p/b8fcqv

— André Kuipers (@astro_andre) January 6, 2012

Ook een leuke tweet gezien?
Heb je ook een tweet gezien die in deze rubriek moet? Twitter ons, zet het in de comments of doe ouderwets en stuur een mailtje.