Aantal opleidingen verhuizen binnen UU

Docenten en studenten van de nieuwe opleiding Bestuurs- enOrganisatiewetenschap (B&O) krijgen naar allewaarschijnlijkheid onderdak in het pand aan de Bijlhouwerstraatnabij het Ledig Erf. Het projectteam dat zich bezighoudt met dehuisvesting van de nieuwe studies in de binnenstad heeft datvoorgesteld.

Het projectteam stelt tevens voor de colleges van de studentenvan de nieuwe Economieopleiding zoveel mogelijk te latenplaatsvinden in de onderwijsgebouwen waar de faculteitRechtsgeleerdheid gebruik van maakt. Voor de economiestudentenwordt nog gezocht naar 'een eigen plek' waar onder meer destudentenbalie gevestigd moet worden.

De staf van Economie komt voor een groot gedeelte in het pand opde hoek van de Kromme Nieuwegracht en de Muntstraat, waar nu alveel economen zitten. Vanuit de faculteit Sociale Wetenschappenzullen waarschijnlijk de sociaal economen overkomen. De economenvan geschiedenis en ruimtelijke wetenschappen blijven bij hun eigenfaculteiten. Omdat ook een deel van het werkgroeponderwijs van deRechtenfaculteit aan de Bijlhouwerstraat zal gaan plaatsvinden zouhet gebouw aan het Janskerkhof15a overbodig kunnen worden. Over debestemming van dat pand wordt nog overleg gevoerd.

XB

[Bijschrift bij een foto]