Aantal studiestakers in wo blijft gelijk

In het hbo hadden op 1 februari bijna 4800 van de ruim 73 duizend studenten die dit jaar aan hun opleiding begonnen, zich inmiddels weer laten uitschrijven. Uitgedrukt in een percentage is dat 6,5 procent, tegen 5,9 procent van de lichting die in 2006/07 van start ging. Aan de universiteit stopte in het lopende studiejaar bijna duizend van de ruim 28 duizend wo-studenten.

Wie zijn studiefinanciering stopzet voor 1 februari en niet voor een andere opleiding kiest, hoeft zijn prestatiebeurs niet terug te betalen. Studenten die in de eerste maanden van opleiding zijn geswitcht, zijn dus niet in de telling meegenomen. Het is niet duidelijk aan welke instellingen de meeste studenten binnen een paar maanden stoppen.

HOP