Acht jonge onderzoekers aan de slag met NWO-subsidie

In totaal heeft NWO 41 kandidaten van twaalf universiteiten een subsidie toegekend. Er waren 128 verzoeken binnengekomen bij de onderzoeksfinancier. Het is een nieuwe subsidie van NWO die in samenwerking met de Vereniging van Samenwerkende Nederlandse Universiteiten, de VSNU, tot stand is gekomen.

De acht Utrechtse talenten zijn Nelleke van Asch, Jevgenijs Ivanovs, Loes Koring, Floor Kroese, Diederik Kruijssen, Harm Langenkamp, Myrte Merkestein en Mieke de Wit. Zij vertegenwoordigen diverse ondrezoeksterreinen. Zo wil Merkestein onderzoeken wat er in ons brein gebeurt vlak voor we aan tafel gaan om te eten en gaat Kruijssen een onderzoek doen naar sterrenklusters.

In december kunnen opnieuw kandidaten door de verschillende universiteiten worden voorgedragen voor een Toptalent-subsidie.