Bewoners van De Bisschoppen moeten eventueel kamer afstaan

SSH: “In december van dit jaar wordt het duidelijk of Utrecht de Jeugd Olympische Spelen mag organiseren. In het huurcontract is inderdaad een clausule ingebouwd waarin staat dat de bewoner zijn of haar kamer dan beschikbaar moet stellen voor de periode van één maand in de zomer. Uiteraard hoeft de bewoner voor die maand geen huur te betalen, en staat er nog een vergoeding tegenover. Hoeveel deze vergoeding bedraagt is nog onduidelijk.”

De USF is met stomheid geslagen. Voorzitter Mark Laagewaard: "Dit is belachelijk. Als huurder bij een woningbouwcorporatie mag je er toch op vertrouwen dat je een normaal contract onder ogen krijgt. Voor een grote groep huurders is dit vertrouwen in de SSH nu geschaad”. USF Studentenbelangen beraadt zich op eventuele stappen.

De SSH ziet op dit moment geen grote problemen. “Waarschijnlijk zijn de studenten die nu in De Bisschoppen wonen dan alweer weg. Campuscontracten zorgen ervoor dat de studenten na hun studie weer ruimte maken voor andere studenten, en over vijf jaar is dat waarschijnlijk het geval.” Inmiddels heeft één bewoner zich over de clausule bij de SSH beklaagd.

Naast De Bisschoppen is de SSH ook andere onderkomens voor de sporters aan het bekijken. De campus van University College behoort ook tot de mogelijkheden.

MV