Burgemeester op bezoek bij studenten

Het onderwerp sociale veiligheid kwam ter sprake naar aanleiding van de recente commotie omtrent het naar beneden gooien door bewoners of bezoekers van flesjes, fietsen en andere voorwerpen. Naar aanleiding van deze incidenten heeft studentenhuisvester SSH Utrecht met de rechter gedreigd, en hebben enkele bewoners de eer aan zichzelf gehouden en hun huurcontract opgezegd.

Junissa Faassen, voorzitter van het woonbestuur, meldde de burgemeester dat in haar optiek de voorvallen incidenten zijn en dat zij hoopt dat er nu een duidelijke waarschuwing is afgegeven zodat het niet meer zal gebeuren. Aan de andere kant vindt ze dat een feestje moet kunnen, zolang het binnen het redelijke blijft. De SSH heeft camerabeveiliging in het gebouw aangebracht om de sociale veiligheid te verhogen.

Behalve over sociale veiligheid sprak de burgemeester met de studenten ook nog over de verkeerssituatie in De Uithof, de bereikbaarheid ervan - ook ’s nachts. In het kader van dit wijkbezoek ging Brouwer ook nog aan bij zwembad Kromme Rijn, dat binnenkort grondig zal worden verbouwd, en bij sportvereniging Kampong.

AH