Derde kans voor lijst drie

Kennelijk hoopt Ytsma dat deze vorm van huisvlijt meer effectsorteert dan zijn afwezigheid in de camapgne in de twee vorigejaren. Ook toen was de theologiestudent namelijk al op jacht naareen van de twaalf studentenzetels in de Universiteitsraad, maarbeide malen vergeefs. Kreeg hij in 1999 als lijsttrekker van delijst 'Melodie' nog 118 stemmen, in 2000 was er voor de totVredespartij omgedoopte lijst nog maar interesse bij 46 kiezers.Onder het motto 'een nieuwe naam, een nieuwe lente', mikt Ytsma inzijn strijd met de twee gevestige lijsten UOO en Brug nu kennelijkop de gelovigen onder de studenten, voor wie de naam 'Bekeert u'als een melodie in de oren moet klinken.

De democratische ijver van de voor de U-bladredactie al jarenonvindbare Ytsma staat overigens in schril contrast met de animovan het universitaire personeel voor de Universiteitsraad. Uit dedeze week door het Centraal Stembureau gepubliceerde kieslijsten,blijkt dat zich voor slechts vijf van de twaalf personeelszetelsmeer dan n kandidaat heeft gemeld. Zeven van de twaalfpersoneelsleden zijn daarom bij gebrek aan tegenkanidaten nu al'gekozen'. Onder hen is ook de nestor van de raad, scheikundigeRien de Bie, die deze week als plaatsvervangend voorzitter van decommissie-Onderzoek afscheid nam van zijn derderector-magnificus.

EH

[Bijschrift bij een foto]