Een boompje extra in De Uithof

Studentraadslid Dian van Erp bood het boompje in pot namens de werkgroep Leefbaarheid aan aan Hans Amman, die binnen het college over het groenbeleid gaat. Amman was een beetje bezorgd over de gezondheid van het boompje met de naam Draceana song of India omdat hij niet zulke groene vingers heeft, aldus Van Erp. Zij bood de bestuurder aan dat hij het ook in de algemene ruimte mocht zetten. "Zolang dit boompje maar in de buurt van de collegeleden blijft, zodat ze herinnerd worden aan de roep om meer groen."

Het college van bestuur heeft eerder een groenplan voor De Uithof opgesteld, waarmee de werkgroep Leefbaarheid tevreden is. Dat plan bevat echter alleen kaderstellende voorstellen en is vrijblijvend over de termijn waarop er meer groen moet komen. In de nota die de Universiteitsraad tegelijk met het boompje aan het college aangeboden heeft, dringt zij aan op meer duidelijkheid. De raad hoopt met deze nota te bewerkstelligen dat er meer concrete plannen komen om De Uithof snel groener te maken in plaats van pas na alle verbouwingen.

IR