Eerste paal verbouwing binnenstad UB

De voorbereidingen van de verbouwing van de 'oude' UB in een nieuw onderkomen voor de bibliotheken van de faculteiten Geesteswetenschappen én Rechten, Economie, Bestuur en Organisatie (Rebo) waren al langer aan de gang. Allereerst verhuisde de Universiteitsbibliotheek naar De Uithof. Daarna werd het aangebouwde 'paviljoen' gesloopt en er vond historisch onderzoek plaats in de bodem onder dit paviljoen.

Nu kan de opbouw weer beginnen. Allereerst worden de panden aan de zijde van de Keizerstraat onder handen genomen. Hier komt de Letterenbibliotheek, en wellicht die van Theologie en Wijsbegeerte. Als Letteren de boeken heeft verhuisd (in 2008) en het pand aan de zijde van De Drift leegkomt, wordt daar - wederom na een grondige renovatie - de Juridische Bibliotheek gehuisvest van de Rebo-faculteit.

GK