Einde in zicht voor deeltijd bachelor Rechtsgeleerdheid

Er zijn volgens onderwijsdirecteur Rechtsgeleerdheid Dekker verschillende redenen voor deze beslissing: “Deeltijdstudenten beginnen vaak heel enthousiast aan de opleiding, maar veel van hen haken vroegtijdig af. Daarnaast zijn het vaak gemêleerde groepen met verschillende wensen wat betreft onderwijsvormen, collegetijden en locaties. Bovendien is het, mede door de noodzakelijke bezuinigen, steeds lastiger geworden om een goed onderwijsprogramma voor de deeltijdopleiding aan te bieden. Dat leidde tot lage studierendementen en ontevreden onder deeltijdstudenten en docenten.”

Dekker benadrukt dat de huidige deeltijdstudenten eerst groepsgewijs en vervolgens waar nodig via individuele gesprekken zullen worden geïnformeerd over de consequenties van dit besluit. “In het lopend én volgend studiejaar zal het gebruikelijke deeltijdprogramma worden aangeboden, en heeft het nog geen consequenties voor de directe studieplanning”, vertelt Dekker. Hij vervolgt: “Daarna zullen met studenten afspraken worden gemaakt over de wijze waarop ze de deeltijdopleiding kunnen afronden. Daarbij is zeker niet uitgesloten dat het onderwijsprogramma op bepaalde punten voor hen wordt aangepast.”

MV