Eindelijk schone ramen Van Unnik-gebouw?

Reden voor de lange wasonderbreking was het feit dat dearbeidsinspectie de door de universiteit gebruikteglaswasinstallaties voor de drie gebouwen dit voorjaar van hetpredikaat onveilig voorzag. Volgens directeur Sikkema van hetService Centrum Huisvesting is vervolgens intensief gezocht naareen betaalbaar alternatief. De 'bottleneck' is vooral een veiligeinstap voor de glazenwassers die hun gondels meestal hoog boven degrond moeten betreden, voordat zij vanaf het dak langs de ramenworden neergelaten. Hoewel de universiteit er nu dus eindelijk ingeslaagd is om voor een redelijke prijs goedgekeurde apparatuur aante schaffen, waarschuwt Sikkema de bewoners van de drie gebouwenvoor al te veel optimisme. Gezien de naderende winter zal het nogwel een paar maanden duren voordat de nieuwe installaties zijngemonteerd. Maar dat de eerste crocussen volgend jaar vanuit eenblinkend venster kunnen worden bewonderd, dat lijkt nu welhaastzeker.

EH

[Bijschrift bij een foto]