Enquete onder studenten over toekomst universiteit

Het UOO heeft een enquête gemaakt over het toekomstscenariovan de universiteit dat beschreven staat in het Ontwikkelingsplan2001-2004. Voor de zomervakantie wordt dit plan besproken in deUniversiteitsraad. Om de voorstellen van het college van bestuur tekunnen bijsturen, vraagt het UOO naar de mening van de student."Want het gaat om zaken waar studenten mee te maken hebben, zoalshet onderwijs", zegt Rianne Roukema die samen met Henk Bearda enBram Edens het bestuur vormt van het UOO.

De drie studenten hopen op een grote respons. Rianne: "Hoe meermensen reageren, hoe zwaarder de stem van de student weegt." "Eninvullen hoeft maar tien minuutjes te kosten", aldus Henk. Bram:"Tenzij er gebruik gemaakt wordt van de mogelijkheid om zelf metideeën te komen. We willen zo concreet mogelijke suggestiesdie we eigenlijk meteen weer kunnen doorgeven aan decanen en aan deU-raad." Henk: "Dan kunnen we zeggen tegen het college: 'Dit vindenstudenten nu echt'."

Het trio geeft maandag 13 maart in de Senaatszaal van hetAcademiegebouw een presentatie van de vrolijk vormgegevenenquête. Dan wordt 'op luchtige wijze' uitgelegd wat hetontwikkelingsplan precies is, wat wordt verwacht van deenquête en wat er met de resultaten gebeurt. Om deideeënstroom op gang te brengen wordt daarna in kleinegroepjes gediscussieerd over het toekomstscenario. De bijeenkomstbegint om 19.30 uur. De enquête is van 13 maart tot en met 4april te vinden op www.uu.nl/uoo. Onder de deelnemers wordt eenboekenbon van 100,- gulden verloot.

GK