Extra aandacht voor woninginbraak bij studenten

De campagne wil Utrechters inlichten hoe zij inbraken kunnen voorkomen. Aan studenten zal in de voorlichting extra aandacht worden besteed. Zij blijken een risicogroep, mede doordat ze veelal een voordeur delen die niet door iedere bewoner zorgvuldig wordt afgesloten. Bezittingen als laptops en mp3-spelers, behorend tot de huisraad van vele studenten, zijn gewilde objecten voor boeven.

Derdejaars student University College Jeroen Claus is inmiddels ervaringsdeskundige. In september 2006 werd er bij hem ingebroken. Ruim een jaar later was het wederom raak. Terwijl hij met wat vrienden een feestje vierde bij een van hen op de campus, werd er ingebroken. “We zijn met z’n tienen achter de inbreker aan gerend en hebben die kerel bij het Rietveld Schröderhuis te pakken gekregen.” Vervolgens is de dief overgedragen aan de politie.

Jeroen is zich inmiddels bewust van het belang zelf zo veel mogelijk te doen om woninginbraak te voorkomen. De campagne hoopt alle andere Utrechters te overtuigen mee te werken aan inbraakpreventie.

RV

meer weten? www.houddediefbuitendedeur.nl