Femke Halsema geeft studenten nieuwe energie

In een kort toespraakje hield de voormalige UU-studente haar gehoor voor dat in het partijprogramma van GroenLinks meer geld voor onderwijs wordt gereserveerd dan in de plannen van welke andere partij dan ook, zelfs meer dan voor het klimaat, het andere speerpunt van de partij.

Gedurende het daaropvolgende vragenhalfuurtje werd het Halsema door de aanwezige studenten niet erg moeilijk gemaakt. De vragen beperkten zich tot informatie over het partijprogramma van GroenLinks. De korte bijeenkomst in een winderige Uithof eindigde met het uitdelen van ‘energy drinks’ onder het motto: Balkenende 4? Ik heb er de kracht niet meer voor. Onder het toeziend oog van twee cameraploegen stapte Halsema daarna weer in de campagnebus, waarna de karavaan verder trok.

EH / JdV