Geschiedenisstudente Elena Saputo finalist VN-jongerenverkiezing

Met tweeënvijftig procent van de stemmen versloeg Elena haar tegenstandster. “Ik ben natuurlijk heel blij dat ik gewonnen heb”, vertelt de tweedejaars studente geschiedenis enthousiast. “Het is allemaal heel snel gegaan. Om negen uur ’s ochtend kreeg ik te horen dat ik had gewonnen en om half elf moest ik al bij de eerste voorlichting zijn. Ik heb snel al mijn familie en vrienden gebeld en toen moest ik weer hard aan de slag.”

Op woensdag 24 oktober wordt in De Melkweg in Amsterdam tijdens De Nacht van de VN bekend gemaakt wie Nederland mag vertegenwoordigen. Op die dag kan er tussen twaalf uur ’ s middags en tien uur ‘s avonds via het sturen van sms-berichtjes op de drie finalisten gestemd worden. Elena: “Nu ik door de halve finale ben gekomen, ga ik ook echt heel hard voor de winst!”

IK