Groningen verwacht topdrukte van lotingsstudenten

Aanstaande vrijdag 13 juli kunnen lotingstudenten al de resultaten van de loting voor komend studiejaar via 'Mijn IB-Groep' bekijken. De Groningse instantie verwacht op die dag, vanaf 07.00 uur, topdrukte. Studenten die er niet tussen komen, krijgen begin volgende week een brief.

Voor 7696 studenten is er geen plaats aan hogeschool of universiteit. Het gaat (voor wat de UU betreft) om studies als geneeskunde, diergeneeskunde, rechten en psychologie. Scholieren die wel zijn ingeloot maar niet in de stad van hun eerste keus, kunnen nog via een ‘ruilbeurs’ op hun favoriete plek terechtkomen.

Omdat ingelote kandidaten zich soms terugtrekken kunnen er plaatsen openvallen die de IB-Groep weer opvult. Groningen bekijkt wekelijks of er nieuwe gegadigden kunnen inloten. Deze herlotingsrondes gaan door tot en met 25 september.

AH

Voor de laatste gegevens over de lotingen, over hetlotingsrondes of over de ruilbeurs, zie: www.ib-groep.nl.