Hoe kan dat nou?

Vieze ramen

Wat zijn uw ramen vies, Imogen Poole, onderzoekster op de negentien verdieping ...

"Ze zijn al heel lang niet gewassen, ik denk dat het wel acht jaar geleden is."

Is het echt zo lang geleden, medewerker van het FBU-schoonmaakmanagement?

"Het is inderdaad al een tijdje geleden, maar zeker geen acht jaar."

Hebt u last van de vieze ramen, mevrouw Poole?

"Door al het vuil is het uitzicht niet zo mooi, maar het is natuurlijk erg moeilijk om de ruiten op deze hoogte schoon te maken."

Is dat zo, bewoner van de vijftiende verdieping Peter Selten?

"De glazenwassers gaan omhoog met speciale stellingen, die met ankerpunten aan de gevel zijn bevestigd. Doordat het gebouw betonschade heeft, kan dat nu niet. De veiligheid van de wassers zou anders in gevaar komen. Ik begrijp natuurlijk dat de ruiten hierdoor niet gewassen kunnen worden, maar het duurt nu wel een hele tijd."

Wanneer mogen de glazenwassers weer naar boven, complexbeheerder Ruut van Rossen van De Uithof?

"Eind april gaan we de conditie van de gevel onderzoeken. We moeten dit onderzoek eerst afwachten. Zodra de uitkomsten bekend zijn, zullen we kijken wanneer de glasbewassing weer hervat kan worden."

U moet dus nog even afwachten, Peter Selten.

"Dat is vervelend, want dit is nu al een poosje aan de gang. In de faculteitsraad van Sociale Wetenschappen is al meerdere malen geklaagd over de vieze ramen."

Hoe lang zijn de ramen niet gelapt volgens u?

"Zeker een halfjaar. De ramen zijn heel vies, vooral wanneer de felle zon op de ramen staat, is dat goed te zien. Je schaamt je langzamerhand om studenten en andere bezoekers op je kamer te ontvangen."

MA