Honderd miljoen voor studentenhuisvesting

Deze voornemens staan in het Ondernemingsplan 2008-2012, dat maandag 25 februari op de website van SSH is gepubliceerd. De komende periode investeert de studentenhuisvester honderd miljoen euro in nieuwbouw, aankoop en panden die al in eigendom zijn. In totaal komen er 1900 woningen bij, waarvan ruim vijfhonderd voor afgestudeerden.

SSH vindt dat De Uithof een 'echte' campus moet worden en bereidt de komende jaren twee grote projecten voor, die tussen 2012 en 2014 klaar moeten zijn. Over hoeveel woningen het gaat en waar de nieuwbouw komt, kan een woordvoerster van de SSH niet zeggen.

De wachttijd voor kamers moet de komende vier jaar omlaag. De afgelopen periode is die teruggedrongen van twintig naar veertien maanden en dat moet tien maanden worden. De kortere wachttijd staat overigens in contrast met de beperkte daling van het feitelijke woningtekort, constateert SSH. Die bedroeg in 2002 ruim tweeduizend tegenover 1900 in 2007.

Trajectum