'Iedereen mag meeloten bij Diergeneeskunde'

Volgens Diergeneeskunde gaat het om een vervelend misverstand. Studieadviseur Cristel Teusink, werkzaam bij Onderwijs- en Studentenzaken van Diergeneeskunde, betreurt het dat Korie door het dringende advies tot vorig jaar niet heeft meegeloot. "Het is jammer dat iemand haar destijds zo stellig heeft gezegd dat het beter zou zijn niet aan deze studie te beginnen", vertelt Teusink. "Het is bovendien heel erg jammer dat Korie niet verder heeft geïnformeerd bij de juiste personen, zoals bijvoorbeeld bij de studieadviseur. Iedereen mag namelijk meeloten, dat is wettelijk vastgelegd; daar heeft de faculteit Diergeneeskunde zelf geen invloed op en dus ook Erica Terpstra niet." Ze gaat verder: "Voor mensen met een handicap kan de studie op bepaalde onderdelen zwaarder zijn, dan voor studenten zonder handicap. Wij raden dan ook altijd aan om mee te lopen met een dierenarts of met een dierenarts-docent binnen de faculteit om te zien wat je beperkingen zijn binnen deze studie."

MV