Kort studenten-nieuws

Winkeliers, bewoners en horecaondernemers zijn blij met decamera's die in de binnenstad geplaatst gaan worden om vandalismetegen te gaan. Of studenten die uitgaan het ook zo plezierig vindendat ze overal bespied worden, is maar de vraag. Wie geen zin heeftom een Big Brother-gevoel te krijgen, moet zich buiten de routehouden waar de 22 camera's komen. Die route loopt langs de Neude,de Vinkenburgstraat, de Bakkerstraat, de Steenweg, de Mariastraaten de Mariaplaats, zo maakte de politie maandag bekend.

Zie ook 'De Stelling' (Rubrieken)

Cafe

Eindelijk is het dan zover. De vergunning voor het nieuweCambridgelaancafe in De Uithof is rond. Het is alleen nog wachtenop de Utrechtse politie die de vergunning gaat afgeven. RobinZwanenburg, penningmeester van de nieuwe uitgaanslocatie, verwachtdat het nog ongeveer een weekje of drie zal duren voordat het cafofficieel geopend wordt. In de tussentijd werken studenten al volopaan de inrichting en zijn ze ook al bezig met de werving vanbarpersoneel. Voordat de bar echt open gaat, zal er door Heinekenvoor alle tappers een tapcursus worden gegeven. In het nieuwe cafezullen naast drankjes ook hapjes geserveerd worden.

HvU-lustrum

Het eerste lustrum van de Hogeschool van Utrecht, dat eindaugustus letterlijk en figuurlijk in het water viel, is misluktomdat het te ambitieus was opgezet. Dat concludeert het bestuur vande hogeschool. Uit een evaluatie die vorige week werdgepresenteerd, blijkt dat er een gat in de begroting is van 89.000gulden. Een regelrechte flop wil het bestuur het lustrum toch nietnoemen. Een deel van de doelstellingen zijn namelijk gehaald: dehogeschool heeft zich gepresenteerd aan de medewerkers en relaties.Het profileren naar studenten en de Utrechtse bevolking toemislukte echter jammerlijk.

Bierdrinkers

Eindelijk is het wetenschappelijk verantwoord om elke dag eenpaar biertjes achterover te slaan. Uit een onderzoek van deuniversiteit is gebleken dat bier, net als wijn, goed is voor harten bloedvaten. Bij het symposium 'Wat zit er onder de dop',georganiseerd door de belangenvereniging van bierbrouwers, werdaangetoond dat bier drinken gezond is. Het slechte nieuws was datzelfs de belangenvereniging moest toegeven dat de voordelen vanbier alleen gelden als de drank met mate wordt genuttigd.