Kort Studentennieuws

De faculteit Rechten vergroot tijdelijk haar werkgroepen, zomeldt de e-nieuwsbrief van het onderwijsbestuur van de faculteit.Een jaar lang zullen niet 25 maar 27 studenten worden toegelaten.Opmerkelijk bericht, want was de onlangs ingezetteonderwijsvernieuwing van Rechten niet mede gericht op hetverkleinen van de werkgroepen? Uitleg volgt in het mailbericht:door de tijdelijke vergroting kunnen docenten zich meer bezig gaanhouden met de onderwijsvernieuwing zoals die in de nieuwebachelor-masterstructuur vorm moet krijgen. Werkgroepen vergrotenom ze uiteindelijk te verkleinen. Je hebt waarschijnlijk een juristnodig om uit te leggen dat het kan.

Veiligheidscamera's

Na een avondje stappen in dronken toestand door de binnenstadsjokken en onderweg naar huis nog even stoppen voor eenwildplaspauze. Dat kan na februari 2001 echt niet meer als het aande gemeente en politie van Utrecht ligt. In de binnenstad vanUtrecht moeten dan overal camera's hangen om bewoners enuitgaanspubliek een veiliger gevoel te geven. Eigenlijk zouden decamera's er al eerder komen, maar de gemeente wil eerst de meningenvan de bevolking horen.

Enquete-site

Voor alle aankomende wetenschappers die een enqute moeten houdenen het eng of ergerlijk vinden om proefpersonen 'face to face'vragen te stellen, is er nu een oplossing. Op de internetsiteResearch4All.com kun je gratis een onderzoek uitvoeren. Eerst stelje een elektronische vragenlijst op, vervolgens laat je jeproefpersonen dit onderzoek invullen en tenslotte kun je deresultaten op de site bekijken. De gegevens zijn beveiligd door eenwachtwoord, dus je hoeft niet bang te zijn dat een medestudent ermet je onderzoeksgegevens vandoor gaat.

Afstuderen

Jeroen Wollaars, vijfdejaars hbo'er communicatiesystemen, eistzijn diploma op. Tijdens zijn afstuderen ging eerst zijnstagebedrijf failliet waardoor hij geen verslag kon schrijven. Zijnstagebegeleider besloot dat Wollaars in plaats van een verslag eenessay moest produceren over werkwijzen van internetmiljonairs. Datmislukte. Tenslotte bedacht een docent dat Wollaars, inmiddelsaangenomen op de toneelschool, dan maar een praatje moet houdenover zijn motieven om acteur te worden. Bij zijn afstudeerpraatjeverzandden de aanwezige docenten in een groepsdiscussie over dezemanier van afstuderen. Hoewel de student gefeliciteerd werd met dezeven voor zijn examen, kreeg Wollaars een week later per briefalsnog te horen dat het feest niet doorging omdat zijn examen nietaan de eisen voldeed.