Kort studentennieuws

Tijdens een tentamen kun je beter geen koud water drinken als jeniet echt dorst hebt. Je loopt dan namelijk de kans dat jedenkvermogen afneemt. Dat blijkt uit een onderzoek dat deze week inhet wetenschappelijke tijdschrift <I>New Scientist<I>staat. De onderzoekers vroegen zestig proefpersonen aan te geven,hoeveel dorst zij hadden. De zestig personen dronken niets of eenkopje koud water, waarna hun denkvermogen werd getest. Degenen diehet water dronken hoewel zij geen dorst hadden, scoorden vijftienprocent lager dan degenen die niets dronken. De dorstigen echterpresteerden tien procent beter, nadat zij het koude water tot zichhadden genomen.

Big Brother

Op de route tussen 't Neude en de Mariaplaats moet je voortaanextra op je gedrag letten. Vanaf vanavond wordt alles en iedereendaar dag en nacht geregistreerd door politiecamera's. Er zal nietaltijd iemand naar de monitors kijken, behalve op donderdag-,vrijdag- en zaterdagavond en op speciale feestdagen. Dan zit iemandop het bureau Paardenveld constant te kijken of iedereen zich welnetjes gedraagt. Alle opnames worden drie dagen bewaard, daarnaworden de banden overgespoeld. De straten die door Big Brother inde gaten wordt gehouden zijn: 't Neude, Vinkenburgstraat, deBakkerbrug, de Bakkerstraat, de Steenweg tot de Mariastraat, deMariastraat en de Mariaplaats.

Fietsactie

Leden van het Utrechtsch Studenten Corps (USC) gaan tijdens hunlustrum op de fiets om geld in te zamelen voor SOS Kinderdorpen. Inmei rijden een aantal leden van het Franse dorpje Les Clouseauxtwaalfhonderd kilometer terug naar Utrecht. Bij de laatste etappezullen Erik Breukink en waarschijnlijk Gerrie Knetemann meerijden.Om de fietsende corpsleden te supporten, kun je surfen naarwww.fietsenvoorkinderen.nl.

Webcam

Voor het vinden van een baan hoef je niet eens je huis meer uit.Op de site http://www.buildingcareers.nlkun je met een intercedent praten via de webcam. Na het plaatsenvan de cv ontvangt de kandidaat een webcam. Deze regeling geldt welalleen voor afgestudeerden in de bta-hoek, want daarvoor is hetuitzendbureau opgericht.

Aantrekkingskracht

Het inschrijven van de Britse prins William aan de universiteitSt. Andrews in Schotland lijkt een enorme aantrekkingskracht opandere toekomstige studenten te hebben. Het aantal inschrijvingenaan de universiteit is vergeleken met het vorig jaar met 44 procenttoegenomen. Van de nieuwe studenten is 90 procent vrouw.