Leidse talenten komen graag naar Utrecht

Volgens het Leidse universiteitsblad Mare, dat de cijfers vorige week bekend maakte onder het kopje 'Leids talent kiest Utrecht', gingen drie van de 53 scholieren in 2005 naar het University College. Twee anderen kozen voor het Utrecht Law College. Opvallend was dat ongeveer de helft van de scholieren een bètavak of geneeskunde is gaan doen.

Na Utrecht was Delft bij de scholieren met tien aanmeldingen de meest populaire universiteitsstad. Opvallend is dat tien van de 53 scholieren na hun Leidse ervaring na naar het buitenland vertrokken. Vier kozen er voor een studie in Oxford, Cambridge of Durham, terwijl de andere zes besloten om een wereldreis te gaan maken. Een van die zes heeft overigens al aangegeven bij terugkomst in Leiden Chinees te zullen gaan studeren.

EH