Masterstudenten tevreden over Engels van docenten

Zeventig procent van de studenten van Engelstalige opleidingen vindt de Engelse taalvaardigheid van docenten goed tot zeer goed. Slechts tien procent beklaagt zich over het niveau. Opmerkelijk is overigens dat de buitenlandse studenten nog positiever oordelen over de docenten dan Nederlandse studenten. Studenten vinden bovendien dat ook met hun eigen Engels en dat van medestudenten weinig mis is.

De masterenquête 2006-2007 vraagt voor het eerst studenten die in het bachelor-mastersysteem zijn begonnen naar hun mening over hun opleiding. Van de bijna 6000 masterstudenten reageerde ruim eenderde. De meeste studenten zijn positief, vooral over de docenten en het programma. Ze zijn minder te spreken over sommige faciliteiten en de voorbereiding op de arbeidsmarkt.

Studenten die een onderzoeksmaster volgen, geven hun opleiding een 7.7 als eindcijfer, Academische masters worden gewaardeerd met een 7.1.

Meer resultaten donderdag in het Ublad.

XB