Meer studenten mogen leraar worden

Staatssecretaris Van Bijsterveldt heeft een rits opleidingen toegevoegd aan de conceptlijst van bacheloropleidingen die na de zomer een educatieve minor mogen aanbieden. Ze deed dat in samenspraak met universiteitenkoepel VSNU en de belangenorganisatie voor het voortgezet onderwijs.

Aanvankelijk zouden bijvoorbeeld alleen studenten scheikunde de gelijknamige educatieve minor mogen volgen. Afgesproken is nu dat ook studenten van opleidingen als life science & technology of farmacie daarvoor in aanmerking komen. Bachelors islamitische theologie mogen versneld leraar godsdienst worden, bachelors bedrijfskunde leraar economie. Het interdisciplinaire schoolvak maatschappijleer mag straks ook gegeven worden door bachelors antropologie, communicatiewetenschap of organisatiewetenschap die de minor hebben gevolgd.

Volgend jaar wordt de lijst verder uitgebreid, naar verwachting met extra mogelijkheden voor technische bachelors.

HOP