Met de rector op de bank

Niet alleen besprak rector Stoof de toestand in de wereld met een aantal studenten in een studentenhuis aan de Twijnstraat, hij at er ook mee. "En ...", meldt één van de bewoners, "het was erg leuk!" Hans Stoof trad half oktober aan en wil zo veel mogelijk medewerkers en studenten persoonlijk leren kennen. Samen met Studium Generale werd daarom het project 'de krant lezen met de rector' gestart. In de Twijnstraat werd gesproken over de universiteit, met name over de zesjescultuur en de prestaties van studenten. Maar ook het nieuws kwam aan bod: het boerkaverbod bijvoorbeeld en het optreden van Balkenende op de Amerikaanse televisie, ofwel de vraag hoe mensen in openbare functies omspringen met hun verantwoordelijkheden. De rector gaat nog twee keer op bezoek in een studentenhuis. Belangstellenden kunnen zich nog aanmelden via info@sg.uu.nl.

GK